Sales performance verbeteren

U wilt uw sales performance drastisch verbeteren?

“Waarom presteert de ene verkoper beter dan de anderen en krijg ik er de vinger niet achter waar dat verschil in zit?”
“Waarom is er bij elke vraag en bij elke actie iets mis met de datakwaliteit in ons CRM en begrijpen mijn mensen onvoldoende wat het belang hiervan is?”
“Waarom is het voor mijn mensen altijd zo lastig om de juiste informatie in het bezoekverslag te zetten, en hoe kan het dat ik ze nooit in één keer terug kan vinden?”

“Waarom lukt het niet om mijn mensen meer bezoeken af te laten leggen zonder steeds opnieuw weerstand te ondervinden?”

De vraag

Dit zijn enkele voorbeelden van vragen die ons in de afgelopen jaren over verkoop afdelingen is gesteld. De vervolgvraag was “op welke manier kan Transfiguro daar een verandering en een positieve versnelling in aanbrengen?”. Vanuit het oogpunt dat verkoop altijd moet versnellen en concreet moet bijdrage in uw succes hebben we onze ervaringen in een bijzonder salesprogramma opgenomen.

Snel betere commerciële resultaten

In de eerste fase is een sales-scan een onmisbaar instrument. Het doel van deze scan is om in een korte tijd te herkennen en te erkennen waar uw verkopen stagneert en welke acties nodig zijn om de noodzakelijke commerciële versnelling snel weer in gang te zetten en te houden.

U krijgt een programma manager die het hele proces voor u begeleid. Hij begint met verschillende interviews met alle betrokkenen om de verschillende meningen te horen en te begrijpen. Daarnaast woont uw programma manager enkele salesmeetings bij en observeert hij hoe de teamleden zich gedragen en op welke manier met elkaar wordt gecommuniceerd. Na deze interviews en bijwonen van de meetings wordt een praktisch en pragmatische plan van aanpak geschreven. Het plan is ‘hands on’ en vooral operationeel- en resultaat gericht, dat is inclusief coaching ‘on the job’  en zal daarnaast voorzien in een aantal adviezen die u en uw team direct zelf kunnen oppakken en toepassen.

Wat levert het u op?

Deze programmatische aanpak biedt u en uw team een belangrijke versnelling en levert direct concreet betere individuele en groepsresultaten, dat betekent:

  • Een beter begrip van ieder individu wat hun rol, taak en bijdrage is en wat van hun verwacht wordt.
  • U tips krijgt hoe te komen tot een betere onderlinge samenwerking en communicatie waardoor faalkosten sterk worden gereduceerd.
  • U inzicht krijgt in de sterkte en zwakte van ieder individu en een gericht advies krijgt hoe dat aan te pakken.
  • Dat iedere medewerker zichtbaar krijgt wat hun persoonlijke belangrijkste aandachtspunten zijn om tot betere resultaten te komen.
  • Iedere deelnemer krijgt ook een gedragsscan om beter te begrijpen hoe zij mogelijk bij anderen overkomen en hoe ze daarmee om kunnen gaan om betere resultaten te bereiken.
  • U inzicht krijgt welke acties nodig zijn om de klanttevredenheid verder te laten stijgen.
  • U tips en adviezen zult ontvangen op welke manier de onderlinge samenwerking zodanig verbeterd kan worden dat men meer leert van elkaar.

Naast een plan van aanpak dragen we uiteraard ook zorg voor de borging van de verschillende onderwerpen.

Uw investering

Uw investering is afhankelijk van de grootte van de verkoopafdeling en het aantal deelnemers die in dit programma worden betrokken. De situatie wordt vooraf met u besproken en een budget wordt afgestemd waarbinnen alle handelingen zal plaatsvinden.

U weet vooraf wat uw investering is en er zullen geen verrassingen achteraf plaatsvinden. Mail via deze link voor een afspraak met Anton van Beek.

Klik hier als u wilt weten welke trainingen Transfiguro uw organisatie nog meer kan bieden.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Sales performance verbeteren

Recente berichten

Een succesvolle beurs komt niet vanzelf

Ik weet niet of het u wel eens is opgevallen als u een beurs bezoekt. De bezetting van veel stands geeft niet de uitnodigende uitstraling die u zou verwachten van een bepaald merk. Dat ligt vaak niet aan de stand of opbouw van de stand maar vaak wel aan de bemensing. Verkopers die soms meer aandacht hebben voor hun mobiel of collega dan de potentiële klanten die daar rondlopen. Of medewerkers die in de doorgang bezoekers ‘opwachten’ en bijna aanvallend mensen aanspreken om ze maar naar de stand te lokken. Natuurlijk zijn er nog veel meer valkuilen waar u op een beurs rekening mee moet houden om succesvol te kunnen zijn.

In de meeste gevallen hebben de acties of lichaamstaal van uw beursbezetting een negatief effect omdat het voor bezoekers niet fijn overkomt. Het is aantoonbaar dat echte gemeende aandacht een belangrijk deel is van potentieel succes. Maar waar, hoe en wanneer zet je dat dan in op een beurs? zult u zich misschien afvragen.

Het antwoord is vaak verrassend eenvoudig en heeft te maken met alertheid van uw beursbezetting. Stelregel is oogcontact en een glimlach, dat maakt een hoop goed voor beursbezoekers. Zodra oogcontact en de glimlach wordt beantwoord kan een korte uitnodigende opmerking voldoende zijn om de aandacht van de bezoeker te trekken.

Natuurlijk zijn er nog veel meer geheimen voor een succesvolle beurs. Het verbaasd mij dat veel bedrijven enorme budgetten beschikbaar stellen voor de opbouw van een beurs inclusief alle extra’s zoals koffie, give way’s, workshops en nog veel meer. Aan de andere kant wordt er in veel gevallen fors te weinig geïnvesteerd in workshops die wij bieden zoals ‘Succesvol verkopen op beurzen en shows’. De praktijk heeft meermalen bewezen dat het succes van uw beurs er belangrijk door vergroot zal worden. Niet alleen de do’s en dont’s worden in deze workshop behandeld maar ook het effect van het gedrag, lichaamstaal, woordkeuze, echt gastheerschap en doorpakken zijn onderwerpen die in de 1 daagse workshop met uw team worden behandeld en getraind.

Succesvol verkopen op beurzen en shows


  1. Commercieel talent ontwikkelen Reacties uitgeschakeld voor Commercieel talent ontwikkelen
  2. Haal meer uit je medewerkers Reacties uitgeschakeld voor Haal meer uit je medewerkers
  3. Wat communicatie voor invloed heeft? Reacties uitgeschakeld voor Wat communicatie voor invloed heeft?
  4. Transfiguro Academy Reacties uitgeschakeld voor Transfiguro Academy
  5. Nieuwe subsidietrajecten komen beschikbaar, iets voor uw organisatie? Reacties uitgeschakeld voor Nieuwe subsidietrajecten komen beschikbaar, iets voor uw organisatie?
  6. Betere resultaten zijn echt haalbaar Reacties uitgeschakeld voor Betere resultaten zijn echt haalbaar
  7. Je kunt iets niet leren als je denkt dat je het al weet Reacties uitgeschakeld voor Je kunt iets niet leren als je denkt dat je het al weet
  8. Gedrag en communicatie Reacties uitgeschakeld voor Gedrag en communicatie
  9. Verbeteren is de dagelijkse praktijk. Reacties uitgeschakeld voor Verbeteren is de dagelijkse praktijk.