Sales performance verbeteren

U wilt uw sales performance drastisch verbeteren?

“Waarom presteert de ene verkoper beter dan de anderen en krijg ik er de vinger niet achter waar dat verschil in zit?”
“Waarom is er bij elke vraag en bij elke actie iets mis met de datakwaliteit in ons CRM en begrijpen mijn mensen onvoldoende wat het belang hiervan is?”
“Waarom is het voor mijn mensen altijd zo lastig om de juiste informatie in het bezoekverslag te zetten, en hoe kan het dat ik ze nooit in één keer terug kan vinden?”

“Waarom lukt het niet om mijn mensen meer bezoeken af te laten leggen zonder steeds opnieuw weerstand te ondervinden?”

De vraag

Dit zijn enkele voorbeelden van vragen die ons in de afgelopen jaren over verkoop afdelingen is gesteld. De vervolgvraag was “op welke manier kan Transfiguro daar een verandering en een positieve versnelling in aanbrengen?”. Vanuit het oogpunt dat verkoop altijd moet versnellen en concreet moet bijdrage in uw succes hebben we onze ervaringen in een bijzonder salesprogramma opgenomen.

Snel betere commerciële resultaten

In de eerste fase is een sales-scan een onmisbaar instrument. Het doel van deze scan is om in een korte tijd te herkennen en te erkennen waar uw verkopen stagneert en welke acties nodig zijn om de noodzakelijke commerciële versnelling snel weer in gang te zetten en te houden.

U krijgt een programma manager die het hele proces voor u begeleid. Hij begint met verschillende interviews met alle betrokkenen om de verschillende meningen te horen en te begrijpen. Daarnaast woont uw programma manager enkele salesmeetings bij en observeert hij hoe de teamleden zich gedragen en op welke manier met elkaar wordt gecommuniceerd. Na deze interviews en bijwonen van de meetings wordt een praktisch en pragmatische plan van aanpak geschreven. Het plan is ‘hands on’ en vooral operationeel- en resultaat gericht, dat is inclusief coaching ‘on the job’  en zal daarnaast voorzien in een aantal adviezen die u en uw team direct zelf kunnen oppakken en toepassen.

Wat levert het u op?

Deze programmatische aanpak biedt u en uw team een belangrijke versnelling en levert direct concreet betere individuele en groepsresultaten, dat betekent:

  • Een beter begrip van ieder individu wat hun rol, taak en bijdrage is en wat van hun verwacht wordt.
  • U tips krijgt hoe te komen tot een betere onderlinge samenwerking en communicatie waardoor faalkosten sterk worden gereduceerd.
  • U inzicht krijgt in de sterkte en zwakte van ieder individu en een gericht advies krijgt hoe dat aan te pakken.
  • Dat iedere medewerker zichtbaar krijgt wat hun persoonlijke belangrijkste aandachtspunten zijn om tot betere resultaten te komen.
  • Iedere deelnemer krijgt ook een gedragsscan om beter te begrijpen hoe zij mogelijk bij anderen overkomen en hoe ze daarmee om kunnen gaan om betere resultaten te bereiken.
  • U inzicht krijgt welke acties nodig zijn om de klanttevredenheid verder te laten stijgen.
  • U tips en adviezen zult ontvangen op welke manier de onderlinge samenwerking zodanig verbeterd kan worden dat men meer leert van elkaar.

Naast een plan van aanpak dragen we uiteraard ook zorg voor de borging van de verschillende onderwerpen.

Uw investering

Uw investering is afhankelijk van de grootte van de verkoopafdeling en het aantal deelnemers die in dit programma worden betrokken. De situatie wordt vooraf met u besproken en een budget wordt afgestemd waarbinnen alle handelingen zal plaatsvinden.

U weet vooraf wat uw investering is en er zullen geen verrassingen achteraf plaatsvinden. Mail via deze link voor een afspraak met Anton van Beek.

Klik hier als u wilt weten welke trainingen Transfiguro uw organisatie nog meer kan bieden.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Sales performance verbeteren

Recente berichten

Investeren in je medewerkers?

Zoals je misschien weet werk ik sinds 2004 met Transfiguro aan het verbeteren van de resultaten van organisaties. Dat medewerkers daar de belangrijkste rol in spelen zal geen verrassing zijn. Daarbij speelt het gedrag (en daarmee ook het werkplezier) van medewerkers een belangrijke rol. Om daar in de toekomst nog meer versnelling in aan te brengen heb ik met een partner (Eega groep) The Skills Company opgericht waarbij we organisaties graag helpen om hun medewerkers langer bij hun organisatie te houden en te ontwikkelen. Dat doen we door het vergroten van hun persoonlijke ontwikkeling waarbij hun ambitie een belangrijk uitgangspunt is. Dat is voor de medewerker interessant (voor de korte maar ook voor de lange termijn) maar ook voor de werkgever. je wilt tenslotte je beste medewerkers zo lang als mogelijk voor je organisatie behouden. het werven van nieuwe medewerkers kost immers een enorme berg geld en tijd.

Het werven van nieuwe medewerkers kost al snel zo’n € 18.000,- en dat is wel een belangrijk onderwerp.

Nog even los van de effecten die klanten merken van een personeelswisseling, is er een aardig lijstje te maken hoe deze kosten zijn opgebouwd. Volgens Sprout zijn de eerste kosten voor het vervangen van een medewerker € 4.728,- ze noemen dat de ‘Cost per hire’. En volgens de Recruitscan kost het voor een manager alles bij elkaar al snel 40 uur om een medewerker te vervangen. Andere partijen die zich meer hebben gespecialiseerd in werving en selectie gaven een overzicht hoe de kosten er volgens hun uitzien en zijn kwamen al snel op € 18.000,- die als volgt is opgebouwd.

  • Voeren van een exit-gesprek (waarom dat de medewerker weg)
  • Schrijven van vacatureteksten
  • Ontvangst en beantwoorden van sollicitatiebrieven
  • Eerste selecties maken en de eerste afwijzingen versturen
  • Maken van afspraken met de sollicitanten (en deze goed voorbereiden)
  • Interviews met interne kandidaten en externe kandidaten
  • Bespreken van de arbeidsvoorwaarden en contractonderhandelingen
  • Inwerkprogramma schrijven
  • Collega’s mobiliseren om de nieuwe medewerkers zo snel mogelijk zich thuis te laten voelen

Er zullen vast nog wel wat onderwerpen aan deze lijst toe te voegen zijn maar het gaat om het totaal plaatje. Het wordt namelijk vaak nog onderschat wat alle zij-effecten zijn als medewerkers weggaan en de tijd die er nodig is om een nieuwe (geschikte) medewerker te plaatsen. Ik ga het niet hebben over productieverlies, kans op uitval door verhoogde werkdruk bij de huidige werknemers, afname van de klanttevredenheid etcetera.

Als alternatief zijn er natuurlijk hele goede headhunters maar die vragen al snel tussen de 18% en 25% fee over het jaarsalaris van een geschikte kandidaat. Dat is ook een significant bedrag te noemen. En dan moet je maar hopen dat je de juiste keuze hebt gemaakt met je nieuwe werknemer anders begint het weer van voor af aan.

Met The Skills Company werken we aan een Employee Strategy Development plan samen met de werkgever. We brengen met elkaar de mensen in kaart en onderzoeken wat nodig is om de persoonlijke ontwikkeling verder vorm te geven. We stemmen met alle partijen een toekomstbeeld uit en maken het plan waarmee we de komende tijd met de individuele medewerkers aan de slag gaan. Als uit de eerste conclusies blijkt dat een afdeling of team getraind moet worden dan wordt dat uiteraard ook serieus opgepakt.

Wilt u eens in gesprek over de opties en mogelijkheden? Maak dan een afspraak met mij of mail uw vraag via deze link.Dit rapporteren


  1. Effectief of juist niet? Reacties uitgeschakeld voor Effectief of juist niet?
  2. Een succesvolle beurs komt niet vanzelf Reacties uitgeschakeld voor Een succesvolle beurs komt niet vanzelf
  3. Commercieel talent ontwikkelen Reacties uitgeschakeld voor Commercieel talent ontwikkelen
  4. Haal meer uit je medewerkers Reacties uitgeschakeld voor Haal meer uit je medewerkers
  5. Wat communicatie voor invloed heeft? Reacties uitgeschakeld voor Wat communicatie voor invloed heeft?
  6. Transfiguro Academy Reacties uitgeschakeld voor Transfiguro Academy
  7. Nieuwe subsidietrajecten komen beschikbaar, iets voor uw organisatie? Reacties uitgeschakeld voor Nieuwe subsidietrajecten komen beschikbaar, iets voor uw organisatie?
  8. Betere resultaten zijn echt haalbaar Reacties uitgeschakeld voor Betere resultaten zijn echt haalbaar
  9. Je kunt iets niet leren als je denkt dat je het al weet Reacties uitgeschakeld voor Je kunt iets niet leren als je denkt dat je het al weet