Sales performance verbeteren

U wilt uw sales performance drastisch verbeteren?

“Waarom presteert de ene verkoper beter dan de anderen en krijg ik er de vinger niet achter waar dat verschil in zit?”
“Waarom is er bij elke vraag en bij elke actie iets mis met de datakwaliteit in ons CRM en begrijpen mijn mensen onvoldoende wat het belang hiervan is?”
“Waarom is het voor mijn mensen altijd zo lastig om de juiste informatie in het bezoekverslag te zetten, en hoe kan het dat ik ze nooit in één keer terug kan vinden?”

“Waarom lukt het niet om mijn mensen meer bezoeken af te laten leggen zonder steeds opnieuw weerstand te ondervinden?”

De vraag

Dit zijn enkele voorbeelden van vragen die ons in de afgelopen jaren over verkoop afdelingen is gesteld. De vervolgvraag was “op welke manier kan Transfiguro daar een verandering en een positieve versnelling in aanbrengen?”. Vanuit het oogpunt dat verkoop altijd moet versnellen en concreet moet bijdrage in uw succes hebben we onze ervaringen in een bijzonder salesprogramma opgenomen.

Snel betere commerciële resultaten

In de eerste fase is een sales-scan een onmisbaar instrument. Het doel van deze scan is om in een korte tijd te herkennen en te erkennen waar uw verkopen stagneert en welke acties nodig zijn om de noodzakelijke commerciële versnelling snel weer in gang te zetten en te houden.

U krijgt een programma manager die het hele proces voor u begeleid. Hij begint met verschillende interviews met alle betrokkenen om de verschillende meningen te horen en te begrijpen. Daarnaast woont uw programma manager enkele salesmeetings bij en observeert hij hoe de teamleden zich gedragen en op welke manier met elkaar wordt gecommuniceerd. Na deze interviews en bijwonen van de meetings wordt een praktisch en pragmatische plan van aanpak geschreven. Het plan is ‘hands on’ en vooral operationeel- en resultaat gericht, dat is inclusief coaching ‘on the job’  en zal daarnaast voorzien in een aantal adviezen die u en uw team direct zelf kunnen oppakken en toepassen.

Wat levert het u op?

Deze programmatische aanpak biedt u en uw team een belangrijke versnelling en levert direct concreet betere individuele en groepsresultaten, dat betekent:

  • Een beter begrip van ieder individu wat hun rol, taak en bijdrage is en wat van hun verwacht wordt.
  • U tips krijgt hoe te komen tot een betere onderlinge samenwerking en communicatie waardoor faalkosten sterk worden gereduceerd.
  • U inzicht krijgt in de sterkte en zwakte van ieder individu en een gericht advies krijgt hoe dat aan te pakken.
  • Dat iedere medewerker zichtbaar krijgt wat hun persoonlijke belangrijkste aandachtspunten zijn om tot betere resultaten te komen.
  • Iedere deelnemer krijgt ook een gedragsscan om beter te begrijpen hoe zij mogelijk bij anderen overkomen en hoe ze daarmee om kunnen gaan om betere resultaten te bereiken.
  • U inzicht krijgt welke acties nodig zijn om de klanttevredenheid verder te laten stijgen.
  • U tips en adviezen zult ontvangen op welke manier de onderlinge samenwerking zodanig verbeterd kan worden dat men meer leert van elkaar.

Naast een plan van aanpak dragen we uiteraard ook zorg voor de borging van de verschillende onderwerpen.

Uw investering

Uw investering is afhankelijk van de grootte van de verkoopafdeling en het aantal deelnemers die in dit programma worden betrokken. De situatie wordt vooraf met u besproken en een budget wordt afgestemd waarbinnen alle handelingen zal plaatsvinden.

U weet vooraf wat uw investering is en er zullen geen verrassingen achteraf plaatsvinden. Mail via deze link voor een afspraak met Anton van Beek.

Klik hier als u wilt weten welke trainingen Transfiguro uw organisatie nog meer kan bieden.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Sales performance verbeteren

Recente berichten

Effectief of juist niet?

Het is mij de laatste jaren vaak gevraagd, hoe kan het zijn dat de ene vertegenwoordiger het altijd beter doet dan de ander? Heeft dat te maken met talent of ligt dat ook aan andere zaken?

Het antwoord is meerledig, natuurlijk helpt het als je een makkelijke prater (liever een vragensteller) bent en dat je makkelijk in de sociale omgang bent. Maar dat is zeker niet het enige wat een succesvolle verkoper nodig heeft. Er spelen ook zaken mee als discipline, volharding en de wil om (écht) te willen winnen. Het beste uit jezelf willen halen in alle omstandigheden, altijd en overal helpt enorm. Maak jij alles af of haak je vroegtijdig af als je wordt afgeleid?

Vanuit de verschillende ‘on the job’ coachings-programma’s (ik analyseer de effectiviteit van de salespersonen en ga mee in de praktijk om te ervaren hoe ze dat in de praktijk toepassen) dat veel verkopers/accountmanagers het soms wel wat ‘al te makkelijk’ nemen. Er sluipt een vorm van ‘luiheid’ in en het risico ontstaat dat er maar een beperkt deel van het jachtseizoen volle aandacht wordt gegeven aan het verkoopproces (zaaien, wieden, oogsten).

Ervaring heeft mij geleerd dat het gedrag allesbepalend is voor het succes van ieder individu, dat is de reden dat ik al ruim 15 jaar het gedrag als rode draad door al mijn programma’s laat lopen. Zodra de coachee ‘het licht’ ziet wat zijn of haar gedrag voor invloed heeft op de situatie dan gebeuren er spectaculaire dingen en groeit de persoon in kwestie steeds beter in zijn/haar rol. Het gaat om bewustwording voordat aan het gedrag gewerkt kan worden. Het helpt dus bijna nooit om medewerkers ‘terecht’ te wijzen (dat werkt vaak averechts).

Uw leiderschapsstijl heeft daar grote invloed op omdat focus nou eenmaal belangrijk is (alles wat moet groeien heeft immers aandacht nodig). De combinatie van die twee maakt dat aanzienlijk betere verkoopresultaten in de meeste gevallen een kwestie is van focus, je kunt daarmee omgaan door relevante vragen te stellen en echte interesse te tonen in de activiteiten en de redenen waarom voor deze aanpak is gekozen.

Is uw salesteam op volle sterkte of denkt u dat niet alles uit uw team wordt gehaald? Ik kom graag eens in gesprek om de verschillende mogelijke redenen te bespreken. Tenslotte draait het in ons vak om keiharde resultaten!

Effectief of niet?


  1. Een succesvolle beurs komt niet vanzelf Reacties uitgeschakeld voor Een succesvolle beurs komt niet vanzelf
  2. Commercieel talent ontwikkelen Reacties uitgeschakeld voor Commercieel talent ontwikkelen
  3. Haal meer uit je medewerkers Reacties uitgeschakeld voor Haal meer uit je medewerkers
  4. Wat communicatie voor invloed heeft? Reacties uitgeschakeld voor Wat communicatie voor invloed heeft?
  5. Transfiguro Academy Reacties uitgeschakeld voor Transfiguro Academy
  6. Nieuwe subsidietrajecten komen beschikbaar, iets voor uw organisatie? Reacties uitgeschakeld voor Nieuwe subsidietrajecten komen beschikbaar, iets voor uw organisatie?
  7. Betere resultaten zijn echt haalbaar Reacties uitgeschakeld voor Betere resultaten zijn echt haalbaar
  8. Je kunt iets niet leren als je denkt dat je het al weet Reacties uitgeschakeld voor Je kunt iets niet leren als je denkt dat je het al weet
  9. Gedrag en communicatie Reacties uitgeschakeld voor Gedrag en communicatie