Communicatie

Het H.I.C. model (High Impact Communication) is een innovatief en zeer praktijk-, en resultaatgericht gespreksmodel waarbij het optimaliseren van de communicatieve vaardigheden worden gekoppeld aan het behalen van bovengemiddelde commerciële resultaten.

Vanuit onze ervaring op het gebied van gedragskunde en commercie is dit model ontwikkeld en verder toegankelijk en toepasbaar gemaakt voor een brede groep. Het model wordt dagelijks in de praktijk toegepast en heeft zijn waarde meer dan bewezen in allerlei situaties.

Sinds 2004 is veel praktische ervaring opgedaan met het optimaal inspelen op verschillende gedragstypen in combinatie met effectieve communicatie. Het model wordt periodiek verder ontwikkelt en aangescherpt zodat de deelnemers steeds de nieuwste inzichten krijgen aangereikt. Het H.I.C. model is uitgewerkt waardoor het mogelijk is om dit gedetailleerde model in korte tijd in te trainen bij deelnemers van dit programma. Het model richt zich in eerste instantie op het verdubbelen van de commerciële conversie maar is ook zeer bruikbaar tijdens presenteren, onderhandelen, vergaderen, leidinggeven e.d.

De commerciële resultaten die bij beheersing van het H.I.C. model worden gehaald zijn significant beter dan resultaten van standaard modellen. Ervaring leert dat verkopers twee tot driemaal hun commerciële conversie kunnen verhogen met behulp van het H.I.C. model. Het verbeteren van communicatieve vaardigheden is daarmee, dankzij de koppeling van het H.I.C. model aan gedragstypen, duidelijk en meetbaar gekoppeld aan het behalen van betere commerciële resultaten.

De doelstelling van het H.I.C. model is: Door de Unique Buying Reasons (UBR’s) van de prospect/klant naar boven te halen en te benutten geeft de prospect/klant zelf de opdracht aan de gesprekspartner.

Anders dan anders:

1. Beter inschatten in welke gedrags- en communicatielijn je gesprekspartner zit.
2. Goede opening door veel meer de diepte in te gaan.
3. Veel eerder in het gesprek (durven) af te sluiten
4. Door middel van ‘maatwerk’ communicatie een vanzelfsprekend akkoord krijgen op een of meerdere voordelen voor de prospect/klant

Wanneer het H.I.C. model juist wordt toegepast kan een maximaal commercieel resultaat worden bereikt. Een verzameling van een aantal UBR’s benoemen en benutten is voor een klant van doorslaggevend belang is om uw offerte te accepteren of het contract te ondertekenen.

Bij juist gebruik van het H.I.C. model worden de volgende zaken positief beïnvloedt:
1. Gesprekspartners zitten sneller op hetzelfde gesprekslevel.
2. De sfeer van partnership/win-win wordt positief beïnvloedt.
3. De kwaliteit van de UBR worden makkelijke door betrokkenen geaccepteerd.
4. Een groter begrip voor elkaar en het vergroten van acceptatie voor de situatie.
5. De mate waarin een UBR wordt benut voor een positief resultaat.

Het model

Het H.I.C. model gaat aanzienlijk verder waar alle andere tot nu toe gebruikte gespreksmodellen ophouden.

Er worden momenteel veel verschillende commerciële gespreksmodellen gehanteerd. Deze modellen worden al vele jaren gebruikt. De commerciële resultaten die hiermee kunnen worden geboekt zijn bekend, maar ook begrensd. Anders gezegd: ook al beheersen medewerkers nog zo goed het algemene model dan wordt alsnog het optimale commerciële resultaat niet gehaald.

Wij willen daarom graag de uitdaging met u aangaan om ook uw conversie nog dit jaar te verdubbelen maak direct een afspraak via deze link.

Klik hier als u wilt weten welke trainingen Transfiguro uw organisatie nog meer kan bieden.